Vägen till mitt nya (nyttigare)liv.

Den vägen är väldigt svårstartad! Har ångest nu, för innan jag och gick till skolan för att plugga med Eva så svängde vi inom Parenco. Jag tog en Hawaii pizza........DUMMA MIG!! PÅ EN MÅNDAG! Nåväl vet inte hur jag ska hitta motivationen till att börja motionera och äta lite nyttigare. Jag pratar inte om att banta men att äta BRA MAT så att kroppen mår bra. Sen att kunna komma i dom dära gamla smaljeansen är ju såklart en grej man vill...Nu har Peder köpt gymkort, jag ska minsann inte vara sämre och funderar på att införa tränings schema. (promenader osv.)

Här kommer iallafall ett rätt så nyttigt recept på Mandelpannkakor(GI metoden):



2 ägg

1 dl grädde

2 dl mandelmjöl( finns att köpa färdigt på Lidl.)

½ tsk vaniljpulver

2 msk soyamjöl

Vispa ihop alla ingredienser och låt stå en stund. Stek på medelvärme i en väl smörad panna. Gör dom inte för stora för då blir dom svåra att vända. Servera gärna med lite bär eller frukt så blir det riktigt somrigt. Dom här är mättande!


Kommentarer
Postat av: paulina

följ med mej och spring på löpbandet någon kväll. :D

2009-03-02 @ 15:21:31
URL: http://pliinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det e bra med fet mat när man ska plugga hahahah

2009-03-02 @ 15:23:55
URL: http://wea84.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi tre pluggisar kan ju börja gå en timme innan varje pluggpass. plus att vi sätter godisförbud i skolan.

2009-03-02 @ 15:36:09
Postat av: jeffi

Jag vill gärna ut och gå med dig! ring mig när du vill och har tid. Dem där mandel pankakorna verkade smarriga ! :D

2009-03-03 @ 18:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0