Lille Sigge..

Efter jobbet idag så stack ja hem till mor o far o överasskade dom. Jag o Pappsen kollade aktier.. Ja ska investera i något bra tänkte ja.. nu innan dom tokhöjs igen. Sen drog ja o Mamsen till lite olika affärer, vi hämtade en berlock till mitt pandora armband som det står Åsa på. Mamma hade beställt den till julafton men så kom den inte fören nu.
Den va jättefin.. Sen stack vi till blomsterlandet(mamma hade fått presentkort från Peder där, så hon shoppade en massa blommor) .. Det blev blommor för mig också såklart. En bergspalm och en djungel palm som jag funderat länge på..

Vi åkte till hund o katt också o kollade.. O där hittar ja också alltid något! hehe Jag köpte en mal( gibbiceps), ja älskar dom, tycker dom är så fina med sina prickar.. Dock blir dom väldigt stora så ja kan inte ha den i skålen i hela hans liv.Men då får han flytta tillsammans med Omar(den stora malen) i hans akvarium. nu bor han med stygge Oswald, men det verkar gå riktigt bra än sålänge.Mamma fick döpa han, och det blev Sigge.. Det är historien om lille Sigge, våran nya familjemedlem.


Kommentarer
Postat av: paulina

jag vill ha en mal, kan man ha d i skål?

2009-01-08 @ 23:05:45
URL: http://pliinas.blogg.se/
Postat av: Jeffi

han e nog gullig får komma och kolla på Sigge någon dag! Bra namn farmor. Kram.. ps. hälsa honom.

2009-01-09 @ 16:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0