Nu får det vara nog!

OK, Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att jag ska börja motionera, äta nyttigare o ni vet ..bla bla bla..
Men nu känner jag att det är nytt år, och med det så kommer också nya äventyr och mål man ser fram emot att klara..

En av mina nyårslöften var att ha kul, resa och stressa ner.. Även om jag rätt så mycket ledig ibland, så har jag en stressad känsla i kroppen. Av saker som borde göras hela tiden.. Inte konstigt kanske när man är student, ett jobb som ringer hela tiden och alla måsten runt omkring. Känner att jag behöver göra en massa men har inte orken. Guud man är ju trött hela tiden! Nää nu måste jag börja leva nyttigare.

* Börja motionera( tanken är: 1 timmes promenad varje dag+afrikansk dans en gång i veckan)
*Äta nyttigare(Inte en massa onyttiga grejer precis hela tiden, mer frukt & grönt och mindre portioner)
*Stressa ner(Mer tid för mig själv, kanske lite fler bad, bra böcker, meditation och att inte ta allt så allvarligt...hitta balans...)
* Minska ner på öl o rökningen...:) (Hitta något som dämpar röksuget!)
*Inte dricka lika mycket kaffe(Sandra klagar på mig..haha.. mer te)

Ja...
man har en massa planer. Tänkte jag skulle börja efter Thailandsresan. Det är okej att unna sig när man är på semester =) Sen kommer ju sommaren och Kretaresan också.. Då blir det svårt.. Men men så är det..

Egentligen så bryr jag mig inte så värst mycket om vikten. Men det är ju en hälsorisk också..Året 2007 så var jag under ett par månader jätteduktig. Åt bra mat, cyklade mer och promenerade 1 timme varje kväll. Nu har ja gått upp 14 kilo sen jag vägde som minst då. Jag köpte en massa fina kläder. Nu kan jag inte ha mina fina sommarjeans eller nåt av de andra.. Tröjorna åker upp till under brösten! jaaa fyy Jag vill att kläderna ska sitta bra!

Nu får det vara ändring!!!! Peder kom på för några månader sen att vi skulle bli duktiga, väga in oss på hälsoprofilen och den som gick ner mest i fettprocent hade vunnit och förloraren skulle bjuda den andra på en tre rätters middag på valfritt ställe. Det handlar inte om middagen utan att ja vill vinna! Så får se hur det blir med vårt vad :)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där med ölen och rökningen vet jag inte om jag tror på men det andra låter bra haha =) Åhh hjälp mig!!!!!! Ropar på hjälp här borta =) <-------

2009-01-16 @ 15:33:51
URL: http://wea84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0