Jordbävning 4,7!

Ja ni det är ju alltid trevligt att vakna upp till en jordbävning som vaggar en :) Men gud va sjukt alltså! Tänk att man varit med om det nu också, I SVERIGE, skåne!!! 
Jag var lite halv vaken när det hände, Peder hade precis åkt till jobbet och jag hade planer på att sätta på kaffe, men tror jag började slumra in igen.. Helt plötsligt började det skaka lite och vinglasen i vitrinskåpet plingade som sjutton..Samtidigt var det ett burrande ljud som ett tåg långt bort typ..Jag som är så rädd för jordens undergång kände hur hjärtat frös till is och jag tittade ut genom fönstret för att se om det kom en komet typ..haha tänk på att ja va sömnig..
Efter en stund tänkte jag att det är säkert grannen som bankar i väggarna eller håller på me nåt så ja gick o la mig igen, men det tog en bra stund innan vinglasen slutade att låta.. inte kunde man tro att det var en jordbävning!?Jag tittade inte till djuren heller för att hur dom reagerat.. Djur reagerar långt innan när det händer, med magnetismen och sånt(tänker på tsunamin...usch).. Pratade med Vicke, och hennes kanin Ludde hade flytt under sängen och fåglarna flaxat omkring som bara den..

Även om det var otäckt så vill jag faktiskt att det ska hända igen!!!:) en liten då alltså.. Inte den som pappa var med om i San Fransisco där han fick hålla sig i en dörrkarm för att inte ramla omkull...jag är hur pigg som helst och tycker det är jättespännande, vilken ny energi man kan få av en jordbävning va!? haha.. Jag känner för att läsa om allt som har med jordbävningar att göra!!!

epicentrum var en kilometer österut om sturups flygplats, tänk va dom kände där då!


Kommentarer
Postat av: Paulina

ooh ja... spännnande.

ja trodde ändå de var spöken som busade me mej, så ja skreva SLUTA!!! men d slutade inte så då fattade jag att det var en jordbävning. hahah , fast ja trodde att de var efterskalv som nådde oss.. :D

2008-12-16 @ 15:55:53
URL: http://pliinas.blogg.se/
Postat av: vicke

ja det var verkligen något spännande att vakna av att hela sängen gungade och av att djuren flög sin kos... hade ju fågelburen öppen så hugo o ayla blev sjövilda där ute i tv rummet.. satte sej inte ner förrän det hela skalvet var över..

nu har jag oxå uppdaterat lite åsa... finns ett vackert festfoto på oss från finjagatan.. hehe check it out girl!!

snart dax för en fest till men nu var det längesen vi var hos dej o peder... festfixare nr 1= ÅSA!!

ser fram emot det vännen!! kramiz

2008-12-17 @ 16:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0