sömnlöst värre..

Finally! Fredagen är här, och måste säga att den här veckan har gått jättesnabbt..Igår var jag hemma och städade, bla kylskåpet fick sig en skurning..På kvällen var jag hos mamsen o papsen, jag åt en massa kakor och sen bakade mamma lussekatter, jag var personlig "russinisättare"..haha.. Jeffi kom förbi också, och vi gick ut i den härliga snön och kastade snöbollar. Men jag råkade slå till Jeffi på näsan så att hon fick näsblod. Förlåt Jeffi! Iaf så var det in med bomull i näsborrarna(hon blödde ur båda, konstigt.) Sen fortsatte vi efter en stund! haha..Fast först täckte vi över snön, för det såg hemskt ut blodet.. :O  Henke och Emelie kom förbi sen också, och vi körde hem dom.. Men det blev snöbollskrig där också, Henke och Peder är ju helt galna..hahaha!!
Man blir som barn på nytt när det kommer snö, jag tycker mest om sommaren men vintern har sin charm när det ligger snö på marken.. Det kändes som jag fick helt ny energi nu när det snöade...supermysigt..

SÖMNLÖS: Jag förstår inte varför jag har fått så svårt att sova, har varit så länge nu.Ibland är jag jättetrött i soffan men när jag väl lägger mig så blir jag pigg, och tänker på allt som måste göras hemma, vad man ska göra nästa dag. Det värsta är när man börjar tänka på saker som typ döden..Klockan halv tre inatt gav jag upp. Jag låg i sängen med cdspelaren och lyssnade på musik genom hörlurarna, hittade inte min Indianskiva som jag brukar kunna koppla av med, så det fick bli Bob Marley, kände mig lite sömnig ,men blev glad av den musiken märkte jag :) Nää här kan kan jag inte ligga, så jag gick upp och kollade på tv. Där brukar jag kunna somna..På Hallmark gick det två spännande filmer , då kunde jag ju inte sova bara för det..Den sista filmen var klar klockan 6 (!).. Då ringer Peders väckarklocka, jag gav upp och satte på kaffe istället..Sen kände jag att jag kommer ju vara helt slut om jag inte sover några timmar iaf(kanske ska hjälpa Henke att flytta idag också) Vid sju tiden lyckades jag somna... äntligen!sen sov jag nån timme, gick upp, o sen gick ja o la mig igen till halv ett då Peder slutar jobbet.. Är rätt pigg nu ändå.. Alltså vad ska jag göra!? Tycker jag har provat allt, kamomill te m.m ...Har ni några bra tips?



När ja o Peder kom hem igår så fick jag äntligen se "sista dansen" ( en gammal klassiker, men ej så bra som när man va liten) Jag öppnade en god öl jag fått av Henke och gjorde gott tilltugg till de.. Vitlökskorv, cheddarost och kalamata oliver.. MUUUMS redigt gott öltilltugg =)



ost,korv,oliver&BEER



Kommentarer
Postat av: Paulina

ååh man blir ju så sugen på din mat!!



Jag vet bara att kamomill hjälper..

synd.. stackars flås, inte tänka livets tankar!

2008-12-05 @ 18:37:45
URL: http://pliinas.blogg.se/
Postat av: Jeffi

ja det gjorde ont det. jag ska nog mula dig när nästa snö kommer. hahahah. puss och kram iallafall.

2008-12-06 @ 00:02:33
URL: http://petlover.blogg.se/
Postat av: sandra ångman

Du kan ju försöka med att somna i soffan då istället o så får du väl sova där tills du vaknar..bättre de än att ine sova alls..men jo..jag vet hur de ..sömnlös..blää

2008-12-08 @ 07:05:52
Postat av: Eva

ny blogg hos mej Mohahahahha

2008-12-12 @ 18:55:30
URL: http://wea84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0