Oslotrippen-Kempesucce i Norge!!!!

Får väl skriva lite hur det var i helgen på kryssningen, annars blir Paulina sur på mig=) haha..Hmm vad ska man berätta..
I fredes åkte vi alltså,det var stressigt att fixa allt innan vi skulle åka.Ja o Peder tyckte det va bäst med en liten matsäck så jag handlade lite på bolaget o sen kvantum..Jag Henke o Kalle köpte födelsedags presenter till Martin i stan..Hem o fixa till sig snabbt och sen träffades alla klockan 13.00 på stationen..Tåget gick till lund och sen blev det en dryg bussresa till köpenhamn där båten gick ifrån..Men alla hade roligt ändå vi spelade frågespel och drack bärs på bussen.Dom sa tom till oss att dämpa oss lite för vi skrattade o tjimmade för mycket :) men okej kanske man kan fatta det var ju barn o småbebisar med på resan också..Vi var ju ett gäng på 12 personer också som förde liv..Sen på båten kollade vi in våra hytter och duschade o traggade sen gick vi till deck 9 till Martin o deras "partyhytt", där drack vi champagne och grattade Martin(därför vi åkte ju för att fira hans födelsedag)..jeje..sen åt alla en riktigt god Buffé i restaurangen..mums..
Jaja Kvällen blev party, discotek o skojs..Sen satt vi några stycken i utomhus bubbelpoolen halva natten..Det var kallt i luften men jäääättevarmt i vattnet, det var så himla skönt.

sen gick jag upp vid 08.15 typ , gick ut o tittade lite på oslofjorden och sen steg vi av i Oslo, värsta livet där va..Folk o stök öööverallt..det var ju norges nationaldag och det firar dom med värsta folkfesten..folkdräkter och parader..Hela Karl Johans Gade var fullt med folk så att de inte gick att komma fram knappt..vi käkade lite på ett ställe som hette "Saras Telt"...det var så jäkla kallt o oslo så att jag nästan vantrivdes faktiskt.4 grader eller nåt sånt bara..dyrt var det också, medans dom andra gick vidare till en pub traskade jag ensam kvar till båten..Gick till hytten igen och vilade lite med Peder, han gick tidigare tillbaka till båten.nät dom andra kom tillbaka så bubblade o bastade dom hela dagen ,vi tog det mest lugnt i hytten men så på kvällen blev det fest igen och ännu mer bubblande utomhus..Måste bannimej skaffa en bubbelpool utomhus en dag :) gött va de..

Nästa dag käkade jag o Sanne den goda frukostbuffén vi längtat efter sen var vi framme i K-hamn vid halv tio tiden igen ..Skönt att komma hem igen även om de varit kul.. jag får alltid lite hemlängtan =) Sen var det bara hem o duscha o sen vidare till hundutställningen..

Så nu kan man knappast berätta mer om oslokryssningen..hahahha

Är så glad över mina nya solglasögon också:) Ett av mina älsklingsmärken DIOR..(äkta faktiskt)dom lär hänga med i sommar :)

Kommentarer
Postat av: paulina

jag tackar för inlägget!
du får komma och bada i tunnan nån kvääll!

2008-05-19 @ 23:55:47
URL: http://plinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0