Klarar jag att sluta röka?

Tisdagkvällens funderingar.

Varje kväll innan jag ska sova så ligger jag och läser. Väldans mysigt. Men igår kväll var ALLA böckerna utlästa, skvallerblaskorna bläddrade i allt för många gånger. Och t.o.m korsorden var ifyllda eller så var det något ord jag inte kunde som jag bara höll på att bli tokig på! Va f-n ska jag läsa!?

..Jag sneglar ner i korglådan i mitt nattduksbord. Där ligger den.. Boken jag aldrig vågat läsa ut!
Det är en sluta-röka bok av Allen Carr, jag fíck den av en arbetskamrat för några år sedan. Han hade faktiskt slutat röka efter att ha läst den. Om han fortfarande är rökfri idag vet jag inte.
Så jag tar några djupa andetag och sväljer stoltheten, tar upp den...öppnar den.. Och sen kunde jag inte lägga ifrån mig den!
Jag låg och läste alltför länge, men allt som står i den boken är så "Kadiiiing", rakt på liksom! Den träffar rätt.
Sen tycker jag att Allen Carr verkar ha rätt i sina sluta-röka-metoder. Han använder ingen jäkla skrämselpropaganda. LYSSNA!Det behöver inte vi rökare! Vi vet om att det är farligt! bla bla BLA!
När folk påpekar rökningen trotsar vi bolmare den, och tänder en cigg istället!

Vi trotsar! Visste ni tex att stället där det ligger mest fimpar på i hela England, är utanför Englands största cancersjukhus!?

Det sägs iaf att 90% av dom som läst boken har slutat röka. Man får och man SKA också fortsätta röka som vanligt medan man läser boken. Till.. iaf sista....*svälj* sidan...Det står i boken att många läser aldrig ut den pga detta! Men jag ska göra det! Varför inte? Det är självbedrägeri visst är det det. Men jag börjar mer och mer tänka på hälsan, och (lite pinsamt att erkänna men mest tänker jag på..)  pengarna!

Saker som händer om jag lyckas sluta:

*Jag ska ta en utlandsresa varje/vartannat år.

*Köpa ny bil

* Fixa hemmet.

*Köpa en till hund ;)

När man ser det så undrar man... Varför är det inte så lätt att bara sluta direkt? Är inte detta värt så mycket mer i livet än en jävla rykande pinne??????

Svaret är Nej,tydligen inte. Hade jag vetat att jag skulle bli beroende( Man kan bli beroende vid en ciggarett läste jag!) så skulle jag ju såklart aldrig börjat röka. Egentligen har jag väl ingen motivation att sluta just nu, men FÅR MAN NÅNSIN MOTIVATION TILL DET?Man tänker. Jag ska sluta, inte idag." Men imorgon".

Nu har hela detta blogginlägg handlat om rökning. Så nu har vi sagt vad vi känner om det =)

Och snälla! Jag vill inte ha några kommenterar som typ: "Det är farligt att röka..Ja du klarar det!" eller ja ni fattar kanske ;)

Trevlig kväll! Nu ska jag ut och röka :) haha Ingen är perfekt ;) !!!!(Nä skojar..JA men man fick ju röka samtidigt som man läste boken!Och därför är det många pluspoäng till denna metod!)







Kommentarer
Postat av: paulina

woohoo!

2010-10-26 @ 18:19:11
URL: http://plina.devote.se
Postat av: Jeanette

Røksuget ær lika jævligt efter 9 veckor och nej, man får aldrig någon motivation till att sluta :D



MEN, alkolholen smakar så duktigt mycket bættre utan ciggen, vem hade trott det? Å sen får man mycket mer tid till annat, kom ihåg att fundera ut innan du slutar vad "annat" ær, før det ær fruktligt irriterade å sitta och inte få røka och inte veta vad man ska gøra :D



KRAM

2010-11-13 @ 16:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0